Restricțiile se aplică în intervalul orar 06:00 – 20:00, excepție făcând vehiculele de intervenție și riveranii care beneficiază de două ferestre speciale pentru a se putea deplasa către și de la locul de muncă.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a stabilit rute ocolitoare și a ridicat orice restricție pe acestea, iar CFR a suplimentat numărul de trenuri pentru a facilita transportul.
Motivul închiderii traficului
Decizia de a închide traficul pe Valea Oltului vine ca urmare a necesității executării lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN 7, pe sectorul cuprins între km 242+600 și km 250+000. CNAIR a subliniat importanța acestor lucrări în contextul construcției autostrăzii Sibiu – Pitești, un proiect vital pentru România, parte a Coridorului 4 Paneuropean (Coridorul Rin – Dunăre).
„Construcția autostrăzii Sibiu – Pitești este esențială pentru România. În lungime de 122 km, această autostradă face parte din Coridorul 4 Paneuropean. Marea majoritate a transporturilor de persoane și de mărfuri pe ruta Est – Vest tranzitează acum această zonă pe DN7, în condiții care nu oferă suficient confort și siguranță rutieră. De aceea, construcția celor două secțiuni care traversează Carpații nu mai poate fi amânată!”, a declarat CNAIR.
Rute ocolitoare și măsuri suplimentare
Pentru a diminua disconfortul creat de închiderea traficului, CNAIR a propus variante ocolitoare pentru toate tipurile de vehicule. Acestea includ rute alternative prin DN1A, DN73, și alte drumuri naționale și județene. De exemplu, pentru relația București – Veștem (Sibiu) și retur, vehiculele pot circula pe ruta București → A3 → Ploiești → DN1A → Brașov → DN 1 → Veștem.
Pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată (MTMA) mai mică de 7,5 tone, variantele de ocolire includ drumurile naționale și județene din proximitatea sectorului închis. CNAIR a asigurat că pe aceste rute nu vor fi instituite alte restricții care ar putea afecta fluența și siguranța circulației.
În plus, CFR a anunțat suplimentarea garniturilor de tren pe relația Râmnicu Vâlcea – Lotru – Sibiu și retur, pentru a asigura capacitatea dublă de transport pe această perioadă. Trenurile suplimentare vor opri în toate stațiile din parcurs, oferind o alternativă viabilă pentru navetiști și călători.
Decizia de închidere a traficului pe Valea Oltului a generat reacții diverse.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că este o decizie necesară pentru progresul proiectului autostrăzii Sibiu – Pitești și că „autostrăzile sunt mult mai importante decât alegerile și nu au culoare politică”. Grindeanu a subliniat că întârzierea lucrărilor ar duce la penalități semnificative și întârzieri de până la zece luni.
Pe de altă parte, Asociația Pro Infrastructură a criticat decizia, considerând că închiderea DN7 nu este soluția optimă. „Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod temporar și folosirea infrastructurii existente”, au transmis reprezentanții asociației, exprimându-și scepticismul că închiderea va dura doar o lună.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.