Motivul? Un pasager a devenit agresiv și a început să amenințe restul persoanelor aflate la bord.
Cursa LH1655 a companiei Lufthansa, cu destinația München, a decolat de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă la ora 06:00. Nimic nu prevestea situația care urma să se desfășoare în următoarele minute. Un bărbat s-a ridicat brusc de pe scaunul său și a alergat spre cabina piloților.
„10, 10 am adevărul, voi nu știți ce am făcut eu”, ar fi strigat pasagerul, potrivit martorilor. Acesta a continuat să emită diverse afirmații bizare și să dea impresia că ar putea pune în pericol siguranța zborului. Deși nu a forțat efectiv ușa cabinei piloților, simpla intenție de a se apropia de această zonă sensibilă a creat panică în rândul pasagerilor.
Panica de la bord și reacția echipajului
În timpul evenimentelor, atmosfera din avion s-a tensionat rapid. Mai mulți pasageri au crezut că bărbatul va încerca să forțeze intrarea în cabina piloților, ceea ce a amplificat teama generală. Totuși, acesta s-a întors la locul său, dar nu a încetat să strige fraze incoerente, cum ar fi „ne relaxăm, toată lumea capul jos, mâinile pe genunchi”.
Personalul de bord a reacționat cu profesionalism, gestionând situația fără violență. Conform protocolului pentru incidente de securitate, stewardesele au informat imediat pilotul despre comportamentul periculos al pasagerului. Decizia de a efectua o aterizare de urgență a fost luată fără înzăbovire.
La ora 06:31, aeronava a revenit pe pista aeroportului Otopeni, iar forțele de ordine au fost chemate pentru a interveni.
Te poate interesa: Prețuri scandaloase la biletele de avion! Companiile aeriene au anunțat creșterea tarifelor
Măsuri de securitate și preluarea pasagerului violent
După aterizare, pasagerul agresiv a fost preluat imediat de autorități. Reprezentanții forțelor de ordine urmează să stabilească motivele comportamentului său, precum și dacă acesta reprezenta o amenințare reală pentru siguranța zborului.
Pasagerii rămași la bord au fost debarcați și au primit asistență din partea personalului aeroportuar. De asemenea, compania Lufthansa a oferit suport pentru reprogramarea zborului către München.
Astfel de incidente sunt rare, dar atunci când apar, securitatea aviației civile are proceduri clare pentru a le gestiona. Printre măsurile standard se numără:
- Decizia rapidă de aterizare forțată;
- Intervenția forțelor de ordine imediat ce avionul atinge solul;
- Debarcarea pasagerilor și verificarea siguranței aeronavei;
- Asistență psihologică pentru pasagerii afectați.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.