in

Apple și Meta, în pericol de amenzi uriașe din partea UE pentru încălcarea regulilor tehnologice

Apple și Meta Platforms sunt pe cale să fie acuzate de către Uniunea Europeană pentru încălcarea regulilor emblematice în domeniul tehnologiei, conform unor surse apropiate situației.

Apple, noua forță dominantă pe piața smartphone-urilor în 2023. Ce strategii a folosit marea companie?

În martie, Comisia Europeană a inițiat investigații asupra , și Google, parte a grupului Alphabet, în cadrul Legii pentru servicii digitale (Digital Markets Act – DMA). Această lege este menită să limiteze puterea marilor companii tehnologice, asigurând că rivalii mai mici pot concura și că utilizatorii pot trece ușor între diferitele servicii online, cum ar fi platformele de social media, browserele de internet și magazinele de aplicații.

Autoritățile europene consideră cazurile Apple și Meta ca fiind prioritare. În acest context, Comisia Europeană urmează să emită constatări preliminare, echivalente cu acuzații antitrust, înainte de vacanța de vară. Potrivit surselor, Apple va fi prima companie acuzată, urmată de Meta.

În timp ce Comisia și Meta au refuzat să comenteze, Apple a reiterat încrederea în respectarea DMA și angajamentul său de a coopera constructiv cu autoritățile europene.

Consecințele Posibile pentru Apple și Meta

Companiile vizate pot oferi remedii pentru a adresa preocupările ridicate în constatări, înainte ca decizia finală să fie luată. Aceasta este așteptată înainte de încheierea mandatului actualului șef UE pentru antitrust, Margrethe Vestager, în noiembrie. Printre sancțiuni, se numără amenzi de până la 10% din cifra de afaceri anuală globală a unei companii, în cazul încălcării regulilor.

Investigația asupra Apple se concentrează pe regulile de conducere ale companiei, care impun limitări dezvoltatorilor de aplicații în informarea utilizatorilor despre ofertele din afara App Store, precum și noile taxe percepute acestora. Este așteptat ca UE să taxeze Apple în legătură cu aceste probleme, iar o a doua investigație, axată pe ecranul de alegere pentru browserul web Safari, ar putea dura mai mult timp.

În cazul Meta, investigația preliminară se concentrează pe modelul de plată sau consimțământ introdus recent, în care utilizatorii plătesc o taxă de abonament pentru a utiliza Facebook și Instagram fără reclame.

Impactul Legii pentru Servicii Digitale

Legea pentru servicii digitale (DMA) a fost introdusă pentru a crea un mediu de concurență echitabilă în spațiul digital. Aceasta cere ca marile companii tehnologice să permită o concurență mai robustă din partea rivalilor mai mici și să faciliteze migrarea utilizatorilor între diferite servicii online.

Principalele prevederi ale DMA includ:

  • Crearea unui spațiu de concurență pentru rivalii mai mici: Companiile mari trebuie să permită accesul rivalilor la platformele lor pentru a asigura o concurență echitabilă.
  • Facilitarea transferului între servicii: Utilizatorii trebuie să poată migra ușor între diferite platforme și servicii online.
  • Transparența algoritmilor: Companiile trebuie să fie transparente în privința algoritmilor folosiți pentru a recomanda conținut utilizatorilor.

Aceste măsuri sunt menite să diminueze controlul pe care marile companii tehnologice îl au asupra pieței și să ofere utilizatorilor mai multă libertate și opțiuni.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter