Această măsură, implementată inițial pe autostrăzile A1 și A2, precum și pe sectoare din DN2, cunoscut drept „Drumul morții”, are scopul de a descuraja șoferii care depășesc limitele legale de viteză.
Noua metodă de sancționare elimină necesitatea opririi în trafic a conducătorilor auto, amenzile fiind trimise direct prin poștă la adresa de domiciliu a proprietarului vehiculului.
Un sistem automatizat pentru siguranța și eficiență
Camerele de viteză utilizate pe drumurile din România sunt, de fapt, dispozitive radar performante, instalate pe trepiede și amplasate strategic în zonele cu risc crescut de accidente. Acestea funcționează în regim automat, monitorizând traficul și înregistrând toate vehiculele care depășesc limita de viteză.
Bogdan Oproiu, director adjunct la Direcția Rutieră, explică procesul: „Acest aparat radar va fi observat în afara părții carosabile, pe trepied, pe A1 București-Pitești, pe A2 București-Constanța și pe DN2, în Vrancea. Dispozitivele sunt setate pe modul automat, astfel că vor înregistra toate vehiculele care depășesc viteza legală. La încheierea programului, polițistul va descărca întreaga informație acumulată”.
Aceste înregistrări video sunt ulterior analizate de o echipă de polițiști, care identifică șoferii vinovați pe baza numărului de înmatriculare al vehiculului. După procesare, sancțiunea este notificată proprietarului mașinii, care este obligat să comunice identitatea persoanei care se afla la volan în momentul încălcării. Refuzul de a furniza aceste informații poate atrage amenzi suplimentare, care pot ajunge până la 4.000 de lei.
Această măsură vine ca o soluție pentru a reduce numărul accidentelor rutiere, mai ales pe tronsoanele de drum cunoscute pentru incidența ridicată a evenimentelor grave. De asemenea, eliminarea interacțiunii directe între polițiști și șoferi contribuie la fluidizarea traficului și la creșterea eficienței activităților de control.
Planuri de extindere și modernizare
Pe lângă implementarea camerelor de viteză pe autostrăzile A1 și A2 și pe DN2, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are în plan extinderea acestui sistem la nivel național. Potrivit lui Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, urmează să fie montate peste 400 de radare fixe pe principalele șosele din România.
„După ce va fi lansată licitația și ulterior semnat contractul, ele vor fi montate până la jumătatea anului 2026. Vor fi instalate toate camerele, iar aici vorbim și de elementele de soft și de cablările necesare”, a explicat Șerbănescu. Această inițiativă amplă marchează un pas important spre modernizarea infrastructurii rutiere și alinierea la standardele europene.
Experiența altor țări, precum Ungaria, Polonia, Germania și Bulgaria, a demonstrat că utilizarea camerelor de viteză are un impact pozitiv asupra comportamentului șoferilor. Țări precum acestea au raportat scăderi semnificative ale numărului de accidente rutiere, reducând și nivelul de stres din trafic.
Lista principalelor beneficii ale acestor sisteme de monitorizare include:
- Creșterea siguranței rutiere și reducerea accidentelor cauzate de viteză excesivă;
- Monitorizarea continuă a traficului, fără necesitatea intervenției directe a poliției;
- Reducerea corupției și eliminarea potențialelor abuzuri din partea autorităților;
- Eficiență sporită în gestionarea sancțiunilor.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.