Protestele care au durat 4 zile au stârnit discuții aprinse și au culminat cu stabilirea unui plan în șase puncte, văzut ca o soluție pragmatică și eficientă la nemulțumirile aduse de protestatari. Acest plan are ca scop ameliorarea condițiilor de lucru și eficientizarea activităților din domeniul transporturilor.
Primul punct stabilește crearea de culoare dedicate la frontiere și în Portul Constanța, separate pentru autocamioanele din statele membre ale Uniunii Europene față de cele din afara UE. Această măsură vizează fluidizarea traficului și reducerea timpilor de așteptare.
Cel de-al doilea punct abordează problema amenzilor pentru lipsa rovinietei. Se propune o reglementare astfel încât, dacă timpul petrecut în așteptare la frontiera depășește valabilitatea rovinietei pentru ziua respectivă, șoferii să nu fie penalizați.
Toleranțe și reglementări adaptate
Al treilea punct se concentrează pe stabilirea unor limite de toleranță pentru depășirea greutății camioanelor, în conformitate cu legislația europeană și practicile din alte state membre ale UE, propunându-se un prag de maximum 5%.
Pentru perioada campaniilor agricole, se preconizează limitări specifice pentru autocamioanele care transportă cereale, având în vedere atât distanțele, limitate la 70 km conform legii, cât și posibilitatea depășirii tonajelor cu maximum 10% față de limitele legal admise.
S-a adus în discuție obligativitatea expeditorilor de a prezenta, la licențiere, o asigurare de risc financiar sau altă formă de garanție bancară, pentru a asigura desfășurarea tranzacțiilor în condiții de siguranță financiară.
Ultimul punct propune identificarea unor soluții pentru ca sancționarea să se aplice doar furnizorului și destinatarului în cazul depășirii încărcăturii camioanelor, o măsură ce vizează responsabilizarea actorilor direct implicați.
Implicare și Dialog Constructiv
La discuții au participat oficiali de rang înalt, printre care ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și șeful Cancelariei prim-ministrului, Mihai Ghigiu.
Planul stabilit are un termen de implementare de 30 de zile, un interval ambițios care reflectă seriozitatea și angajamentul părților implicate. Cu aceste măsuri, se așteaptă o îmbunătățire semnificativă a condițiilor de lucru pentru transportatori și fermieri, precum și o eficientizare a fluxurilor de transport la nivel național.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter