Reprezentând un mănunchi de șapte plante carnivore emergente din corpul lui Lenin, lucrarea a fost interpretată ca o metaforă artistică profundă, reflectând idei complexe și, pentru unii, provocatoare.
Această piesă remarcabilă, instalată în Parcul Voievozilor, a fost adesea comparată cu un demon, o imagine care a alimentat temeri și superstiții. Efectul său asupra trecătorilor a fost atât de puternic încât unii dintre ei au recurs la acte de vandalism.
Un exemplu notabil a fost o doamnă care, cuprinsă de un elan emoțional puternic, a lovit sculptura cu pumnii și picioarele. Alți locuitori ai orașului au mărturisit că preferă să ocolească lucrarea, argumentând că „sperie copiii”.
De la Artă la Scandal Public
Tensiunea creată în jurul acestei sculpturi nu a trecut neobservată de autoritățile locale și forțele de ordine, care s-au văzut nevoite să intervină. În pofida faptului că Hidra a fost concepută ca o expresie artistică liberă și o invitație la reflecție, reacțiile violente și divizive ale comunității au dus la o decizie drastică: demontarea și scoaterea la licitație a operei.
Cu un preț de pornire de două mii de euro, suma obținută din vânzarea sculpturii urmează să fie donată unei cauze nobile, și anume Crucea Roșie Română. Este un gest simbolic prin care arta contribuie, în cele din urmă, la un bine mai mare, în ciuda polemicilor și încercărilor prin care a trecut.
Această poveste subliniază o tensiune mai amplă între artă și receptarea publică, între intenția creatorului și interpretarea spectatorului. „Hidra” lui Costin Ioniță, cu toată controversa pe care a generat-o, devine un studiu de caz fascinant despre modul în care arta poate influența, provoca și, uneori, diviza comunități.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.