Această proiecție, anunțată de Asociația Internațională a Transportatorilor Aerieni (IATA), subliniază o revenire spectaculoasă a industriei aviatice, după pierderile colosale din timpul pandemiei.
În plus, profitul net al sectorului este estimat să ajungă la 36,6 miliarde de dolari, un salt semnificativ comparativ cu anul precedent.
După ce pandemia de COVID-19 a paralizat traficul aerian global, companiile aeriene încep să recupereze terenul pierdut. Între 2020 și 2022, pierderile cumulate ale acestui sector au fost evaluate la 183 miliarde de dolari, conform datelor IATA. Cu toate acestea, estimările pentru 2025 indică o creștere accelerată, susținută de o cerere puternică de călătorii internaționale și de stabilizarea piețelor economice.
„Cifrele din 2025 sunt dovada clară a unui efort concertat al companiilor aeriene de a depăși obstacolele din trecut și de a construi un viitor profitabil,” a declarat Willie Walsh, directorul general al IATA, în cadrul unei conferințe de presă organizate la Geneva.
Pe lângă creșterea profitului, și marja netă de profit este prognozată să se îmbunătățească, atingând 3,6% față de 3,3% în 2024. Această progresie reflectă capacitatea companiilor de a optimiza costurile și de a se adapta provocărilor actuale.
Cifra de afaceri de peste 1.000 de miliarde de dolari
Pentru prima dată în istorie, cifra de afaceri cumulată a transportatorilor aerieni din întreaga lume este așteptată să depășească 1.000 de miliarde de dolari. Această creștere de 4,4% față de anul anterior vine într-un context de stabilizare a costurilor, care nu vor crește decât cu 4%, până la 940 de miliarde de dolari.
Acest progres spectaculos este însă frânat de problemele din lanțurile de aprovizionare, în special întârzierile în livrările de avioane noi de la marii producători, Airbus și Boeing. Lipsa avioanelor moderne, mai eficiente din punct de vedere energetic, afectează capacitatea companiilor de a reduce costurile cu combustibilul, un factor major în creșterea marjei de profit.
Conform lui Willie Walsh, eforturile de contracarare a acestor probleme sunt esențiale pentru menținerea profitabilității industriei. „Provocările persistente de aprovizionare și o povară fiscală tot mai mare sunt doar câteva dintre aspectele care rămân în afara controlului companiilor aeriene,” a subliniat Walsh.
Perspective viitoare pentru 2025
Deși perspectivele pentru 2025 sunt promițătoare, industria aviatică trebuie să facă față unor provocări semnificative. Printre acestea se numără:
- Dependența de combustibili: Fără avioane noi și mai eficiente, companiile aeriene continuă să resimtă presiuni majore din partea costurilor ridicate ale carburantului.
- Lanțuri de aprovizionare: Întârzierile în livrarea de aeronave de către Airbus și Boeing afectează planurile de expansiune și modernizare.
- Povara fiscală: Creșterea taxelor guvernamentale adaugă un strat suplimentar de dificultate financiară pentru companii.
Cu toate acestea, capacitatea de adaptare a industriei rămâne impresionantă. Reprezentând aproximativ 340 de companii aeriene și 80% din traficul aerian global, IATA joacă un rol crucial în asigurarea unei direcții strategice pentru această industrie esențială.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.