in

Magazine Penny închise pentru nereguli grave, protecția consumatorului intervine

ANPC a luat măsuri drastice împotriva neglijenței în lanțul de magazine Penny.


Marți, 28 februarie, două puncte de lucru ale cunoscutei rețele de retail, parte a conglomeratului german REWE România, au fost închise temporar în urma descoperirilor alarmante făcute de inspectorii ANPC în județul Iași.

Focalizându-se pe menținerea unui standard înalt de calitate și igienă, echipa de inspectori a vizat opt locații din cadrul lanțului Penny. Printre acestea, magazinele din Lunca Cetăţuii și Paşcani (strada Garii, numărul 95) s-au distins, din păcate, prin abateri grave de la normele impuse de lege, determinând autoritățile să aplice măsuri de închidere temporară.

Abaterile constestate: Un semnal de alarmă pentru consumatori

Inspectorii au dezvăluit o serie de probleme îngrijorătoare: vitrine frigorifice insalubre, neigienizate și cu porțiuni ruginite, produse alimentare în ambalaje deteriorate sau cu aspect modificat datorită congelării excesive, precum și prezența mucegaiului pe fructe și legume. Mai mult, unele produse aveau etichetate țări de origine diferite față de cele indicate la raft, iar produsele de patiserie și anumite jucării au fost găsite neconforme sau cu traduceri incomplete în limba română.

Aceste nereguli au condus la decizia de închidere a celor două magazine pentru o perioadă de până la 6 luni, conform legislației actuale, însoțită de aplicarea a cinci amenzi în valoare totală de 80.000 lei și un avertisment pentru operatorul economic.

Alte descoperiri șocante în rețeaua de magazine unicarm

ANPC a extins supravegherea și asupra altor lanțuri de magazine, cu descoperiri similare în rețeaua Unicarm din județul Bihor, unde fructe și legume cu urme de mucegai, precum și prezența dăunătorilor au fost semnalate în perioada 19 – 21 februarie 2024.

Problemele nu se opresc aici, cu produse expirate și condiții insalubre în spații frigorifice, precum și neconformități în utilizarea cântarelor pentru produse, adăugându-se listei de încălcări grave ale standardelor de siguranță și calitate.

Aceste evenimente reprezintă un apel la responsabilitate pentru toți operatorii economici din domeniul alimentar și un semnal de alarmă pentru consumatori. Protecția Consumatorului nu doar că monitorizează îndeaproape respectarea normelor, dar este gata să intervină decisiv pentru a asigura un mediu de cumpărături sigur și sănătos pentru toți cetățenii.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.