Acest blocaj administrativ afectează nu doar conducătorii auto, ci și piața de transport din Capitală, lăsând un gol semnificativ în oferta de servicii de taxi.
Deși procedura legală prevede un termen de 30 de zile pentru eliberarea noilor autorizații, în realitate procesul se prelungește pe luni de zile. Această situație a condus la sancțiuni drastice aplicate taximetriștilor, în special celor care lucrează în zona Aeroportului Otopeni, unde Poliția Transporturi a inițiat o serie de controale stricte.
Un antreprenor din domeniul transportului de taxi a explicat gravitatea situației: „Este o situație generală. Au expirat foarte multe autorizații pe 28 februarie, deși mulți șoferi au încercat să și le reînoiasc din timp. Sunt 2.500 de șoferi în proces de reautorizare, ceea ce reprezintă mai mult de jumătate din taxiurile din București. Este un impact economic major.”
Sancțiuni uriașe și frustrarea taximetriștilor: „Este inacceptabil ce se întâmplă!”
Situația a devenit dramatică la Aeroportul Otopeni, unde Poliția Transporturi a aplicat amenzi exorbitante, unele ajungând până la 80.000 de lei. Mulți dintre taximetriști au fost sancționați și li s-au confiscat plăcuțele de înmatriculare, deși aveau documentația completă depusă pentru reautorizare.
Unul dintre taximetriștii afectați a povestit: „Eu aveam dosar intact, cu toate actele la zi, depus la Primăria Capitalei. Mi s-a eliberat autorizația în noiembrie 2024, iar dosarul l-am depus încă din iunie. Cu toate acestea, în august, am fost amendat la Otopeni pentru că aveam autorizația expirată. Polițistul de la Transporturi Ilfov nu a vrut să țină cont de faptul că sunt în proces de reautorizare și mi-a dat o amendă de 80.000 de lei. Nu înțeleg pe ce lume trăim. Primarul nu vrea să semneze, iar poliția nici măcar nu încearcă să ne întrebe de acte.”
Conform datelor din industrie, peste 1.000 de taxiuri care operează la Aeroportul Otopeni sunt afectate de această problemă birocratică. Mulți dintre șoferi evită să preia clienți din zona aeroportului de teama sancțiunilor, ceea ce afectează fluxul normal de transport pentru pasagerii care sosesc în Capitală.
Citește și: Cum devii șofer de taxi sau ride-sharing în 2024? Reguli noi și cursuri obligatorii
Primăria invocă volumul mare de dosare și promite soluționarea problemei
Reprezentanții Primăriei București susțin că întârzierile sunt cauzate de volumul mare de cereri primite. Autoritatea locală a anunțat recent că procesul de avizare va fi prelungit cu până la 60 de zile, până la data de 28 aprilie 2025.
„Având în vedere prelungirea perioadei de depunere a dosarelor, volumul mare de activitate generat de verificarea documentelor, dar și necesitatea corectării dosarelor incomplete, perioada de soluționare va fi extinsă până la sfârșitul lunii aprilie.”
Această explicație nu i-a mulțumit pe taximetriști, care acuză lipsa de responsabilitate a autorităților.
„Aceste întârzieri nu sunt o noutate, dar acum situația a devenit dramatică. Ne simțim abandonați și sacrificați de un sistem birocratic greoi.” a declarat unul dintre taximetriștii afectați.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.