in

Rabla Plus 2025: Sprijin pentru industria auto și soluții pentru un viitor mai verde

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet, a declarat recent că valoarea voucherului Rabla Plus ar trebui să crească în anul 2025, după ce în 2024 aceasta a fost redusă drastic de la 10.000 de euro la 5.000 de euro.

Rabla Plus 2025: Sprijin pentru industria auto și soluții pentru un viitor mai verde

Potrivit lui Mircea Fechet, reducerea valorii voucherului Rabla Plus în 2024 a avut consecințe directe asupra pieței de autoturisme electrice.

„Probabil că unii oameni așteptau cu nerăbdare noul voucher de 10.000 de euro și văzând că valoarea a scăzut la 5.000, e posibil ca aceștia să fi optat pentru un alt tip de autoturism, nu neapărat pentru un autoturism electric,” a explicat ministrul.

Datele furnizate de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) și prelucrate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) confirmă această tendință. Cota de piață a autoturismelor electrice a scăzut de la 10,7% în 2023 la doar 6,5% în 2024, indicând un interes diminuat din partea consumatorilor. Pe de altă parte, autoturismele hibride au avut o creștere semnificativă, cu Toyota Corolla pe primul loc, urmată de modelele Toyota RAV4 și Toyota Yaris Cross.

Ministrul Fechet a menționat că discuțiile privind majorarea valorii voucherului vor implica nu doar Ministerul Mediului, ci și Ministerul Finanțelor Publice și prim-ministrul.

„Este și o decizie politică, dar eu cred că va trebui să crească această valoare a voucherului,” a adăugat el.

Citește și: Recorduri spectaculoase pe piața auto din România în 2024 mașinile noi și second-hand în prim-plan

Susținerea industriei auto locale și beneficii pentru mediu

Un alt aspect subliniat de ministru este importanța susținerii producătorilor auto din România.

„Începând de anul acesta avem un producător ce face trei modele electrice aici, în România, și cred eu că astfel de inițiative ar trebui apreciate inclusiv de la nivel guvernamental,” a declarat Mircea Fechet.

Printre modalitățile de susținere a industriei auto locale se numără acordarea unor bonificații speciale pentru modelele fabricate în România. Ministrul a subliniat că logistica necesară aducerii unui autoturism din apropiere este mult mai eficientă și ecologică comparativ cu transportul din alte regiuni ale lumii.

„Una e să aduci un autoturism câteva sute de kilometri sau zeci de kilometri și alta e să-l aduci de la 5.000 km depărtare,” a explicat el.

Pe termen lung, o creștere a valorii voucherului Rabla Plus ar putea avea multiple beneficii:

  • Stimularea vânzărilor de autoturisme electrice: O valoare mai mare a voucherului ar putea convinge mai mulți consumatori să opteze pentru vehicule electrice.
  • Reducerea emisiilor de carbon: Creșterea numărului de autoturisme electrice contribuie la scăderea poluării atmosferice.
  • Susținerea producătorilor auto locali: Modelele electrice fabricate în România ar putea beneficia de o cerere sporită, sprijinind astfel economia națională.
  • Promovarea inovării tehnologice: Stimulentele financiare pot îmboldi companiile să investească în noi tehnologii prietenoase cu mediul.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.