Potrivit surselor din cadrul companiei, un pilot TAROM câștigă, în medie, 5.000 de euro net pe lună, incluzând sporurile. În contrast, un pilot de la o altă linie aeriană poate câștiga 8.000 de euro chiar și atunci când este de rezervă și nu efectuează zboruri.
„Suntem ținuți în viață cât să funcționăm, nu să ne dezvoltăm”, a declarat o sursă din interiorul companiei, subliniind frustrarea resimțită de angajați.
Această diferență salarială reflectă nu doar o problemă de remunerare, ci și o lipsă generală de investiții în dezvoltarea personalului și a companiei.
În ciuda eforturilor de restructurare, bugetele limitate par să fie destinate doar pentru a menține compania operațională, nu pentru a o face competitivă pe piața internațională.
Managementul și Investițiile în Flotă
În contrast cu salariile piloților, managementul superior al TAROM beneficiază de salarii mult mai mari. Șefii companiei câștigă peste 36.000 de lei brut pe lună, echivalentul a 21.000 de lei net, în ciuda faptului că TAROM nu a raportat profit din 2007. Această disparitate salarială între piloți și conducere adâncește sentimentul de nemulțumire și inechitate în rândul angajaților.
Cu toate acestea, compania încearcă să facă pași în direcția modernizării flotei. Săptămâna trecută, TAROM a anunțat semnarea unui contract de leasing pentru achiziția a două aeronave Boeing 737 MAX 8.
Aceste aeronave, care vor avea o capacitate de 189 de locuri, fac parte din procesul de modernizare a flotei și sunt programate pentru livrare în perioada decembrie 2025 – ianuarie 2026. Este un pas important pentru companie, însă rămâne de văzut dacă va fi suficient pentru a adresa problemele mai profunde cu care se confruntă TAROM.
Ajutorul de Stat și Viitorul Companiei
La finalul lunii mai, premierul Marcel Ciolacu a anunțat validarea unui ajutor de stat pentru TAROM, în valoare de aproape 100 de milioane de euro. Acest ajutor, aprobat de Comisia Europeană la sfârșitul lunii aprilie, este destinat să susțină compania în eforturile sale de restructurare și modernizare.
Acești bani ar putea oferi o gură de aer proaspăt pentru TAROM, permițându-i să își stabilizeze operațiunile și să investească în modernizarea flotei și în formarea personalului.
Cu toate acestea, angajații TAROM sunt sceptici cu privire la impactul real al acestor fonduri, având în vedere istoricul de management deficitar și lipsa de profitabilitate a companiei. În ciuda ajutorului financiar, piloții și ceilalți angajați ai companiei cer măsuri concrete care să asigure nu doar supraviețuirea, ci și dezvoltarea și competitivitatea TAROM pe termen lung.
„Compania este în restructurare, bugetele sunt limitate, iar banii sunt cât pentru a supraviețui, nu pentru a se dezvolta”, a afirmat sursa din interiorul companiei.
Această declarație reflectă îngrijorarea generală că, fără o schimbare fundamentală în abordarea managementului și investițiilor, TAROM va continua să se confrunte cu aceleași probleme care au împiedicat-o să raporteze profit timp de aproape două decenii.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.