in

Smartphone-urile interzise în școli! Care este impactul asupra elevilor?

O școală din Massachusetts, SUA, își propune să redefinească relația elevilor cu dispozitivele mobile.


Buxton School, un internat privat, a luat decizia radicală în 2022 de a interzice utilizarea -urilor în incinta școlii, optând în schimb pentru telefoane cu funcționalități limitate, cunoscute sub numele de Light Phone.

Această mișcare, care inițial părea a fi o pedeapsă aspră pentru adolescenții obișnuiți să fie conectați în permanență, s-a transformat într-un experiment care a adus beneficii neașteptate comunității școlare.

Revenirea la Simplitate

La Buxton School, decizia de a elimina smartphone-urile a fost însoțită de introducerea Light Phone, dispozitive minimaliste ce permit doar efectuarea apelurilor și trimiterea de SMS-uri. Această schimbare a forțat elevii și personalul să reevalueze modul în care petrec timpul și să exploreze noi modalități de interacțiune.

Un student descrie aceste dispozitive ca fiind „ca bebelușul demon al unui iPad și al unui Kindle”, o descriere care subliniază tranziția abruptă de la tehnologia avansată la funcționalitățile de bază.

Cu toate acestea, feedback-ul general indică faptul că școala a devenit un loc mai bun, cu mai puține distrageri în timpul orelor, interacțiuni îmbunătățite între și o reducere a timpului petrecut pe ecrane.

Provocări și Adaptări

Într-o societate unde utilizarea intensivă a telefonului mobil este norma, profesorii se confruntă frecvent cu provocarea de a menține atenția elevilor concentrată pe lecții. Experiența Buxton School evidențiază o luptă comună în școlile din întreaga Americă, unde cadrele didactice se simt uneori mai mult ca niște jandarmi ai dispozitivelor mobile decât educatori.

Un sondaj dintr-un district școlar din Virginia a relevat că profesorii sunt nevoiți să le ceară elevilor să-și lase telefoanele de mai multe ori în timpul orei, un indicator clar al distragerii constante pe care o reprezintă aceste dispozitive.

Experimentul Buxton nu a fost lipsit de provocări. Inițial, decizia de a renunța la smartphone-uri a fost întâmpinată cu rezistență și frustrare din partea elevilor. Totuși, această etapă de adaptare a demonstrat că tinerii pot depăși dependența de tehnologie și pot găsi bucurie în interacțiunile față în față și activitățile fără ecran.

Profesorii și elevii au raportat o îmbunătățire semnificativă în calitatea interacțiunilor sociale și o reducere a anxietății asociate cu utilizarea constantă a rețelelor sociale.

Rezultatele experimentului Buxton sunt remarcabile nu doar pentru impactul asupra vieții școlare, ci și pentru potențialul de a influența politici educaționale la nivel mai larg.

Franța, de exemplu, a interzis utilizarea smartphone-urilor în școli încă din 2018, o decizie care subliniază o recunoaștere globală a impactului negativ pe care îl pot avea dispozitivele mobile asupra sănătății mentale și a performanței academice ale elevilor.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter