in

TAROM renunță la Londra: Qatar Airways preia controlul sloturilor de pe Heathrow

Compania națională de transport aerian, TAROM, a luat recent o decizie semnificativă în cadrul planului său de restructurare, hotărând să renunțe la zborurile către Londra, mai precis pe aeroportul Heathrow, unul dintre cele mai aglomerate și importante din Europa.

TAROM renunță la Londra: Qatar Airways preia controlul sloturilor de pe Heathrow

Începând cu 27 octombrie 2024, TAROM nu va mai opera curse pe această rută, transferând sloturile orare către Qatar Airways, conform informațiilor confirmate de surse din aviație.

Sloturile orare, esențiale pentru operarea zborurilor pe aeroporturile de mare capacitate precum Heathrow, au fost transferate la Qatar Airways, care intenționează să le utilizeze pentru cursele sale între Doha și Londra. Această tranzacție, înregistrată pe 14 august 2024, reprezintă un pas important în îndeplinirea angajamentelor TAROM față de Comisia Europeană în cadrul planului său de restructurare.

Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că această vânzare este o măsură crucială pentru asigurarea sustenabilității financiare pe termen lung a companiei. Suma obținută din această tranzacție urmează să fie utilizată pentru a achita datoriile către Compania Națională de Aeroporturi București, o datorie care a crescut semnificativ în ultimii ani.

TAROM se confruntă cu provocări financiare severe

Decizia de a renunța la operarea zborurilor pe Heathrow nu este o surpriză, având în vedere situația financiară dificilă cu care se confruntă TAROM. De-a lungul ultimilor ani, compania a înregistrat pierderi considerabile și a acumulat datorii tot mai mari. La sfârșitul anului 2022, datoriile totale ale companiei ajunseseră la 55 de milioane de euro, o parte semnificativă din acestea fiind datorate către Compania de Aeroporturi București, pentru chiria hangarelor.

În martie 2024, datoria TAROM către bugetele de stat se ridica la 20 de milioane de euro, o creștere notabilă față de cele 16 milioane de euro datorate la sfârșitul anului 2022. În acest context, vânzarea sloturilor orare de pe Heathrow este văzută ca o încercare disperată de a stinge o parte din aceste datorii și de a preveni un colaps financiar iminent.

Este important de menționat că TAROM a mai închis și alte rute tradiționale, precum cele către Viena, Barcelona și Munchen, toate ca parte a eforturilor sale de restructurare. Aceste măsuri sunt menite să reducă pierderile financiare și să stabilizeze compania, însă ele vin cu costul reducerii rețelei de zbor și, implicit, al numărului de pasageri transportați.

Consecințele asupra pasagerilor și a companiei

Pentru pasagerii fideli ai TAROM, această decizie este cu siguranță o veste proastă. Heathrow era singurul aeroport londonez deservit de compania națională, iar pierderea acestei rute lasă o lacună semnificativă în oferta de zboruri internaționale ale TAROM. Pasagerii care obișnuiau să călătorească pe această rută vor fi nevoiți să caute alternative, fie cu alte companii aeriene, fie prin alte aeroporturi din Londra, cum ar fi Gatwick sau Luton.

Această schimbare ar putea, de asemenea, să afecteze imaginea TAROM pe piața internațională. Odată cu retragerea de pe Heathrow, compania își diminuează prezența pe una dintre cele mai importante piețe aeriene din Europa, ceea ce ar putea reduce încrederea pasagerilor și partenerilor în capacitatea TAROM de a menține o rețea internațională solidă.

Mai mult decât atât, renunțarea la sloturile de pe Heathrow ar putea avea efecte negative pe termen lung asupra capacității TAROM de a se recupera financiar. Deși tranzacția actuală aduce o injecție necesară de capital, pe termen lung, pierderea acestei rute și a altor rute europene tradiționale ar putea limita potențialul de creștere al companiei, mai ales într-un context în care concurența pe piața aeriană este extrem de acerbă.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.