in

„Vom fi izolați!” Locuitorii din Nordul Bucureștiului se revoltă împotriva șantierului M6 și cer soluții imediate

Nordul Bucureștiului se transformă rapid într-un vast șantier, pe măsură ce lucrările la Magistrala M6 a metroului avansează.


Magistrala M6 mult așteptată, care va lega orașul de aeroportul Otopeni, aduce cu sine restricții de trafic majore, afectând în mod semnificativ viața de zi cu zi a locuitorilor din zonă.

Restricții de Trafic și Efectele Lor

Lucrările pentru Magistrala M6 au impus deja restricții semnificative în trafic, iar impactul acestor măsuri este resimțit puternic. Chiar și în perioada concediilor, când traficul este de obicei mai lejer datorită vacanței școlare și concediilor, efectele sunt considerabile.

Cel mai vizibil punct de impact este la „Gâtuirea de la Fântâna Miorița” pe șoseaua București-Ploiești (). Dispariția unei benzi pe fiecare sens a generat cozi imense, care se întind în mod obișnuit de la Liceul Francez până la intrarea în oraș, la orele de vârf.

În curând, traficul rutier va fi închis complet între Piața Montreal și Piața Presei, și pe bulevardul Mărăști. Aceste restricții vor agrava și mai mult situația în zona de nord-vest a orașului, creând un efect de cascadă care va afecta deplasările zilnice ale locuitorilor și navetiștilor.

Scrisoarea Deschisă a Locuitorilor din Zonele Afectate

În fața acestor dificultăți, locuitorii din cartierele Pajura, Chitila, Străulești, Grivița și Bucureștii Noi, reprezentați de trei mari organizații civice – Asociația Părinți de Cireșari, Inițiativa Civică Bucureștii Noi și Grupul de Inițiativă Civică Kiseleff – au trimis o scrisoare deschisă ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, și conducerii . Aceștia își exprimă îngrijorarea și oferă soluții pentru a ameliora situația.

„Subsemnații, cetățeni ai municipiului București, Sector 1, dorim să ne exprimăm îngrijorarea cu privire la situația anunțată în contextul lucrărilor la magistrala M6 a metroului. Având în vedere complexitatea și durata acestor lucrări, ne temem că deplasarea zilnică va deveni un calvar pentru mulți dintre noi, izolarea locuitorilor din zona Bucureștii Noi, Pajura, Chitila, Străulești, Grivița – a tuturor locuitorilor și navetiștilor ce tranzitează zona Podului Constanța, mai ales odată cu începutul noului an școlar.”

Soluții Propuse pentru Ameliorarea Situației

Locuitorii sugerează câteva măsuri concrete pentru a reduce impactul negativ al lucrărilor:

  1. Creșterea Numărului de Trenuri pe Magistrala 4: Este esențial să fie suplimentat numărul de garnituri de metrou pentru a acoperi nevoile călătorilor, în special pe Magistrala 4 (Gara de Nord – Lac Străulești).
  2. Adaptarea Frecvenței Trenurilor: Trenurile trebuie să circule mai des în orele de vârf pentru a preveni supraaglomerarea și a facilita deplasarea călătorilor.
  3. Informarea Din Timp a Cetățenilor: Este crucial ca cetățenii să fie informați din timp despre modificările de orar și rutele alternative disponibile, pentru a-și putea planifica călătoriile mai eficient.
  4. Monitorizarea Fluxului de Pasageri: Implementarea unui sistem de monitorizare a fluxului de pasageri pentru a evalua constant eficiența măsurilor luate și pentru a face ajustări rapide, dacă este necesar.

Locuitorii recunosc importanța lucrărilor la infrastructura de transport pentru dezvoltarea orașului și îmbunătățirea mobilității urbane pe termen lung. Cu toate acestea, subliniază necesitatea ca aceste lucrări să nu compromită calitatea vieții cetățenilor și să nu creeze dificultăți majore în deplasările zilnice.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.