in

Vouchere sociale 2024: Pensionarii cu venituri reduse vor primi mai puțini bani pentru alimente

În 2024, programul „Sprijin pentru România” continuă să ofere ajutor sub formă de vouchere sociale destinate achiziționării de produse alimentare și mese calde.

Sprijin financiar pentru 1,7 milioane de pensionari și 600.000 de familii cu copii: Vouchere sociale 2024 în România

Însă, pentru mulți pensionari și alte categorii defavorizate, acest sprijin s-a dovedit a fi o adevărată dezamăgire, deoarece valoarea acordată este considerabil mai mică decât necesitățile reale.

Programul „Sprijin pentru România” a fost conceput pentru a oferi suport material persoanelor cu venituri reduse, printre care se numără pensionarii, persoanele cu handicap, familiile numeroase și cele monoparentale, precum și persoanele fără adăpost. Aceste categorii sociale primesc un voucher de 250 de lei la fiecare două luni, ceea ce totalizează 1.500 de lei pe an. Acești bani pot fi folosiți exclusiv pentru cumpărarea de alimente de bază sau pentru a plăti mese calde la cantine și restaurante.

Deși această inițiativă guvernamentală este bine intenționată, mulți beneficiari consideră că suma primită este insuficientă. Cu costurile în creștere ale alimentelor și a vieții de zi cu zi, 250 de lei la fiecare două luni reprezintă doar o picătură într-un ocean de nevoi financiare.

Realitatea Dură a Pensionarilor

Pensionarii din România, care fac parte din una dintre cele mai vulnerabile categorii sociale, resimt cel mai acut impactul acestei măsuri. Pensionarii cu venituri lunare de până la 2.000 de lei primesc aceste vouchere sociale, dar pentru mulți, această sumă abia acoperă o parte din cheltuielile lunare pentru alimente.

„Este greu să ne descurcăm cu doar 250 de lei la două luni. Prețurile alimentelor cresc continuu, iar pensia mea de 1.800 de lei nu este suficientă pentru a acoperi toate cheltuielile”, spune Ion Popescu, un pensionar din București. Această poveste este comună printre beneficiarii programului, evidențiind o nevoie urgentă de revizuire a sumelor alocate.

Categoriile de Beneficiari

În afara pensionarilor, alte categorii de persoane beneficiare includ:

  • Persoanele cu handicap grav, accentuat sau mediu, cu venituri lunare de până la 2.000 de lei.
  • Familiile cu cel puțin doi copii în întreținere și venituri pe membru de familie de până la 675 de lei.
  • Familiile monoparentale cu venituri similare.
  • Persoanele singure sau familiile cu drept la ajutor de incluziune.
  • Persoanele fără adăpost.

Aceste grupuri sunt toate afectate de nivelul scăzut al sprijinului oferit, iar vocile critice cer o reevaluare a criteriilor și a sumei acordate pentru a reflecta mai bine costurile reale ale traiului.

O Sursă de Sprijin Vital

În perioada 2025-2027, sprijinul va fi exclusiv sub forma tichetelor pentru mese calde. Aceasta schimbare ridică întrebări privind flexibilitatea și adaptabilitatea programului la nevoile diverse ale beneficiarilor. Mulți se tem că eliminarea opțiunii de a folosi voucherele pentru produse alimentare va complica și mai mult viața celor care au deja dificultăți în a-și asigura hrana zilnică.

Un alt aspect criticat este faptul că sumele acordate prin tichetele sociale pot fi utilizate în termen de 12 luni de la data fiecărei alimentări. Această măsură, deși bine intenționată pentru a preveni neutilizarea fondurilor, nu ia în considerare fluctuațiile și urgențele financiare ale beneficiarilor.

Pentru a îmbunătăți eficiența programului, ar fi necesară o evaluare detaliată a nevoilor reale ale beneficiarilor și ajustarea periodică a valorii tichetelor în funcție de inflație și de creșterea costului vieții. Doar astfel se poate asigura că programul „Sprijin pentru România” își îndeplinește scopul de a oferi un ajutor semnificativ și eficient celor mai vulnerabile categorii ale societății.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.