Incidentul s-a petrecut în contextul unei nepromovări la un examen-restanță, declanșând o serie de evenimente dramatice care au culminat cu incendierea profesorului.
Incidentul și Detaliile Cazului
Pe data de 27 iunie 2024, în jurul orei 11:00, după ce a aflat că a obținut nota 4 la un examen-restanță la Facultatea de Matematică și Informatică, studentul O.A. a revenit în laboratorul unde se afla profesorul examinator.
Conform procurorilor, acesta a acționat cu intenția de a se răzbuna, aducând un recipient cu un lichid inflamabil. Într-un moment de furie și disperare, studentul a aruncat lichidul inflamabil asupra profesorului și i-a dat foc. Anchetatorii au mai precizat că după ce a incendiat profesorul, studentul a blocat ușa sălii de curs pentru a împiedica victima să scape.
Profesorul, identificat doar cu inițialele A.A., a avut prezență de spirit și a reușit să se ferească de flăcări, evitând astfel rănile grave. Acest fapt a fost crucial pentru a preveni o tragedie de proporții și pentru a limita consecințele dramatice ale actului de violență.
Măsurile Legale și Consecințele
În urma incidentului, pe 27 iunie, Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanța a transmis că studentul O.A. a fost reținut și, ulterior, arestat preventiv sub acuzația de tentativă de omor.
Dosarul, înregistrat la Tribunalul Constanța pe 19 iulie, a ajuns la Camera Preliminară, iar primul termen de judecată a fost stabilit pentru data de 14 august.
Anchetatorii au cerut, de asemenea, o expertizare psihiatrică a tânărului pentru a evalua starea sa mentală în momentul comiterii faptei. Studentul și-a recunoscut fapta în cadrul audierilor, dar a susținut că intenționa doar să-l sperie pe profesor și să se răzbune pentru nota primită la examen.
Conform declarațiilor procurorilor, studentul a declarat:
„Am vrut doar să-l sperii și să mă răzbun pentru că mi-a dat nota 4 la examen.”
Acestă mărturisire ridică întrebări serioase despre starea emoțională și psihologică a tânărului în momentul incidentului.
Reacții și Reflecții
Cazul a stârnit o amplă dezbatere în rândul comunității universitare și al publicului larg, aducând în prim-plan probleme legate de stresul academic, sănătatea mentală a studenților și relația profesor-student.
Incidentul subliniază necesitatea unor măsuri preventive mai riguroase și a unui suport psihologic adecvat pentru studenți, pentru a evita escaladarea conflictelor în acte de violență extremă.
Este imperativ ca instituțiile de învățământ superior să dezvolte programe de consiliere psihologică și să promoveze un mediu de învățare sănătos și sigur.
De asemenea, profesorii și personalul academic trebuie să fie pregătiți să gestioneze situațiile tensionate și să ofere sprijin studenților care se confruntă cu dificultăți emoționale sau academice.
Trimiterea în judecată a studentului care a incendiat un profesor la Universitatea Ovidius din Constanța este un caz de o gravitate excepțională, care evidențiază importanța menținerii unui mediu academic sigur și susținut de suport psihologic.
Faptele sale, deși au fost prezentate ca o răzbunare pentru o notă nefavorabilă, reflectă o problemă mai profundă legată de gestionarea stresului și a emoțiilor în contextul academic.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.