in

Magistrala 6: Drumul rapid spre Aeroportul Otopeni este tot mai aproape de realitate!

Construcția Magistralei 6 de metrou din București, ce va conecta zona 1 Mai cu Aeroportul Otopeni, avansează cu pași constanți, aducând mai aproape de realitate o infrastructură esențială pentru traficul și mobilitatea din capitală.

Magistrala 6: Drumul rapid spre Aeroportul Otopeni este tot mai aproape de realitate!
magistrala6.ro

Potrivit informațiilor oficiale, lucrările se desfășoară în ritm accelerat și se îndreaptă către un nou stadiu de finalizare, iar finalizarea completă este estimată pentru anul 2028. Această nouă magistrală de metrou va reduce semnificativ timpul de călătorie între centrul orașului și aeroport, devenind un element-cheie pentru conectivitatea Bucureștiului.

Magistrala 6 se va întinde pe o distanță de 14,2 kilometri de cale dublă și va include în total 12 stații, de la 1 Mai până la Aeroportul Otopeni. Primul segment al magistralei cuprinde traseul dintre stațiile 1 Mai și Tokyo, o secțiune de 6,6 kilometri ce conține șase stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo (zona complexului comercial Băneasa). În acest segment, la stația Tokyo, s-au realizat deja o serie de lucrări importante, incluzând 419 metri de grindă de ghidaj și 59 de panouri de pereți mulați, dintr-un total de 114.

Următorul segment al magistralei va cuprinde secțiunea Tokyo – Aeroport Otopeni, cunoscută ca lotul 1.2, care măsoară 7,6 kilometri și va include șase stații noi: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni. Lucrările pentru această secțiune au fost contractate în mai 2023, cu termen de finalizare pentru structurile de rezistență. Acest tronson va asigura conexiunea finală dintre stația 1 Mai și Aeroportul Otopeni, ceea ce va facilita deplasarea rapidă între nordul capitalei și cel mai important aeroport al țării.

Stadiul lucrărilor și controlul finanțatorului japonez

Stadiul lucrărilor și controlul finanțatorului japonez

În cadrul lucrărilor actuale, Metrorex a realizat progrese considerabile și în alte puncte-cheie ale magistralei. De exemplu, la stația Aeroport Băneasa, au fost finalizați 44 de panouri de pereți mulați dintr-un total de 72 și 674 de piloți plastici din cei 905 planificați. De asemenea, au fost executate baretele necesare la stația Gara Băneasa și au fost instalate o serie de piloți la stația Piața Montreal. Stația Expoziției a fost dotată cu 56 de panouri de pereți mulați, iar lucrările de organizare și relocare a utilităților continuă la stația 1 Mai, care este deja funcțională.

O inspecție recentă efectuată de reprezentanții Agenției Japoneze de Cooperare Internațională (JICA), care susține financiar proiectul cu o sumă de aproximativ 300 milioane de euro, a confirmat stadiul avansat al lucrărilor și angajamentul echipei de proiect. Această susținere financiară, alături de sprijinul guvernamental, este esențială pentru derularea lucrărilor la standarde înalte, respectând termenele stabilite.

Preconizări și beneficii ale proiectului

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că proiectul va fi finalizat în două etape: prima etapă este programată pentru 2027, iar cea de-a doua, până la Otopeni, va fi încheiată până în 2028. La finalizarea completă a proiectului, linia va opera cu 12 trenuri moderne, special concepute pentru eficiență și confort, care vor facilita deplasarea rapidă și comodă între capitală și aeroport.

Acest proiect reprezintă o dezvoltare crucială pentru infrastructura de transport din România, aducând o soluție durabilă pentru nevoile de mobilitate ale locuitorilor și vizitatorilor capitalei. După finalizare, Magistrala 6 va reduce considerabil timpul de călătorie spre aeroport, va contribui la decongestionarea traficului de suprafață și va spori atractivitatea Bucureștiului ca destinație de afaceri și turism.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.