După zece ani de căutări eșuate, autoritățile malaeziene au anunțat reluarea investigațiilor pentru găsirea epavei avionului Malaysia Airlines MH370, care a dispărut fără urmă în martie 2014, în timp ce se îndrepta din Kuala Lumpur spre Beijing.
Dispariția avionului a lăsat 239 de oameni dispăruți și o lume întreagă uimită de circumstanțele neclare ale tragediei.
Ministrul Transporturilor din Malaezia, Anthony Loke, a confirmat că guvernul a acceptat, în principiu, un acord cu firma de explorare marină Ocean Infinity din Statele Unite, pentru a relua căutările. Acordul propune o sumă de 70 de milioane de dolari, iar firma va fi plătită doar dacă va reuși să găsească epava.
cest nou demers va acoperi o zonă de 15.000 km pătrați în sudul Oceanului Indian, pe baza unor date noi pe care autoritățile din Malaezia le consideră credibile. Speranțele sunt mari ca acest efort să aducă răspunsuri, mai ales pentru familiile celor aflați la bord.
Eforturi internaționale și noi date care ar putea aduce soluția
După dispariția avionului, au fost organizate mai multe misiuni de căutare internaționale, care au implicat echipe din diverse colțuri ale lumii. Căutările din 2014 și 2015, dar și eforturile mai recente din 2017 și 2018, nu au adus însă rezultate clare. În ciuda a 150 de milioane de dolari cheltuiți și a cercetării unor zone vaste ale Oceanului Indian, nu s-a reușit identificarea locului în care avionul s-a prăbușit.
Apele adânci ale oceanului, pe lângă complexitatea tehnică a misiunilor de căutare, au fost factori care au contribuit la eșecurile acestor încercări.
În 2018, firma Ocean Infinity a desfășurat o expediție de trei luni în aceleași condiții de „fără găsire, fără taxă”. Deși s-au făcut progrese tehnice și s-au adunat date importante, rezultatele nu au fost concludente. Cu toate acestea, autoritățile malaeziene sunt optimiste că noile date adunate în ultima perioadă vor îmbunătăți șansele de succes.
Zona de căutare va fi de aproximativ 15.000 de kilometri pătrați, o vastă întindere de apă ce încă păstrează misterul locului în care s-ar putea afla epava avionului.
Chiar și după toate aceste eforturi, nu există încă o certitudine cu privire la cauzele dispariției aeronavei. Teoriile conspiraționiste au proliferat de-a lungul anilor, de la presupunerea unei acțiuni deliberat malefice a pilotului, până la speculații conform cărora avionul ar fi fost doborât de forțe externe.
În 2018, ancheta a indicat posibilitatea ca avionul să fi fost direcționat intenționat, dar nu a putut stabili cine ar fi fost responsabil pentru această manevră.
Speranța familiilor pasagerilor: Un pas spre încheierea unui capitol tragic
Familia celor 239 de victime ale accidentului au trăit cu durerea unei tragedii fără răspuns timp de mai bine de zece ani. După anunțul guvernului malaezian de reluare a căutărilor, mai mulți dintre cei afectați au exprimat sentimente amestecate de speranță și recunoștință. „Sunt atât de fericită pentru vești… Mă simt ca cel mai bun cadou de Crăciun vreodată”, a declarat Jacquita Gonzales, soția unui supraviețuitor al echipajului, exprimând o speranță reînnoită că, în cele din urmă, vor primi răspunsuri clare.
De asemenea, rudele pasagerilor și-au manifestat opinia că guvernul malaezian ar trebui să adopte o „abordare mai deschisă” în ceea ce privește căutările, pentru a permite implicarea unor organizații suplimentare care să sprijine acest efort. Jiang Hui, un bărbat care a pierdut-o pe mama sa în această tragedie, a cerut ca autoritățile să fie mai transparente și mai flexibile în colaborările internaționale, pentru a aduna cât mai multe resurse în lupta pentru aflarea adevărului.
Aceasta ar putea însemna, pe termen lung, un pas esențial pentru aducerea unui omagiu victimelor și pentru a închide un capitol extrem de dureros din istoria aviației.
Mai jos un video explicativ cu misterul avionului MH370:
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.